Customer ratings of Prolis


Facebook

Integracja Sensoryczna

Integracja sensoryczna - Zabawki sensoryczne mają na celu stymulować rozwój, dostarczać bodźców z ośmiu posiadanych przez nas zmysłów: wzrok, słuch, dotyk, węch, smak, układ przedsionkowy, układ proprioceptywny oraz układ interoceptywny. Zależnie od potrzeby naszego dziecka możemy dobrać odpowiednią dla niego zabawkę, nakierowaną na wybrany jeden zmysł lub więcej. W naszej ofercie staramy się zebrać jak najwięcej produktów, które pozwolą Państwu w bezpieczny sposób dostarczać stymulacji maluszka, tak aby było to dla niego przyjemne i atrakcyjne.

Integracja Sensoryczna 

Podkategorie

  • Terapia ręki

    W kategorii Terapia Ręki znajdą Państwo wartościowe produkty usprawniające pracę ręki. Różnorodność asortymentu pozwoli na uatrakcyjnienie ćwiczeń dziecka w ramach zajęć specjalistycznych z zakresu terapii ręki czy integracji sensorycznej. Spowoduje, że intensywna praca stanie się przyjemna, a chęć wykonywania ćwiczeń będzie nie tylko podczas zajęć, ale także w domu. Artykuły można dobrać zgodnie z zainteresowaniami, preferencjami dziecka. Często zabawka do ćwiczeń ręki to poręczny, drobny przyrząd, który można spakować do plecaka lub kieszeni i zabrać ze sobą do szkoły lub w podróż. 

  • Zabawki sensoryczne

    Zabawki sensoryczne to przyjemny sposób na wprowadzenie stymulacji zmysłowej dziecka. Z naszą pomocą znajdą Państwo produkty, ukierunkowane na indywidualne potrzeby swojego dziecka. W naszej ofercie znajdują się produkty do stymulacji układu dotykowego, wzrokowego, słuchowego, węchowego, układu proprioceptywnego, przedsionkowego. Gromadzimy produkty takie, aby były atrakcyjne dla dziecka a zarazem zachęcały do działania, doświadczania.

  • Pomoce do Integracji...

    Poszukując pomocy terapeutycznych do pracy z dziećmi w ramach integracji sensorycznej polecamy produkty do stymulacji poszczególnych zmysłów: dotykowego, słuchowego, wzrokowego, węchowego, układu przedsionkowego, układu proprioceptywnego oraz ćwiczące takie umiejętności jak koordynację wzrokowo-ruchową, motorykę małą, koncentrację uwagi, rozwijające wyobraźnię i twórczość.

na stronę
Pokazuje 1 - 12 z 186 elementów
Pokazuje 1 - 12 z 186 elementów

Terapia integracji sensorycznej (SI)

Uczymy się i rozwijamy przez zmysły. Informacje zmysłowe docierające z ciała i z otoczenia są niezwykle ważne dla budowania świadomości o sobie (swoim ciele, położeniu poszczególnych części ciała) i wiedzy o świecie. Niezwykle ważna w rozwoju człowieka jest aktywność ruchowa i bezpośrednie doświadczenia. Właściwie zorganizowane i regularnie wykonywane codziennych czynności ruchowych stanowią fundament dla prawidłowego rozwoju. Stąd też określenie Terapii Integracji Sensorycznej mianem „Naukowej zabawy”. Podczas zajęć integracji sensorycznej dziecko korzysta z różnych sprzętów, typu: hamak, beczka do toczenia, deskorolka czy kołyska. Przez przyjemną i interesującą dla dziecka zabawę następuje integracja bodźców zmysłowych oraz doświadczeń płynących do ośrodkowego układu nerwowego, co pozwala na lepsze funkcjonowanie organizmu. Terapia Integracji Sensorycznej nie uczy konkretnych umiejętności (np. jazda na rowerze, pisanie, czytanie), ale pracuje nad podstawami, usprawnianiem procesów układu nerwowego, które są bazą do rozwoju tych umiejętności. W trakcie pracy w ramach integracji sensorycznej terapeuta stymuluje zmysły dziecka oraz usprawnia takie zakresy, jak np.: motoryka duża, motoryka mała, koordynacja wzrokowo-ruchowa. Zadaniem terapeuty jest zastosowanie odpowiednich aktywności, które mają na celu wyhamowywanie w jak największym stopniu nieprawidłowości w odbiorze bodźców dopływających z otoczenia przy nadwrażliwościach sensorycznych lub podwrażliwościach systemów sensorycznych.

Integracja sensoryczna doskonale uzupełnia klasyczną edukację

Pozwala na poprawę jakości nauki, może sprawić, że będzie przyjemniejsza.  Terapia integracji sensorycznej prowadzona jest sali odpowiednio do tego wyposażonej w charakterystyczne przyrządy. Wśród asortymentu niezbędne są urządzenia do stymulacji systemu przedsionkowego, proprioceptywnego i dotykowego, ale również wzrokowego, słuchowego i węchowego. Należy dbać o dobrą relację z podopiecznym oraz rodzicami dziecka, ponieważ sprzyja to pozytywnie na postępy w terapii. Terapeuta stawia przed dzieckiem zadania znajdujące się w strefie najbliższego rozwoju. Oznacza to, że każde z nich stanowi swoiste wyzwanie dla dziecka i jego układu nerwowego ale nie wykracza poza jego możliwości czy też nie jest za łatwe. Ciągłe balansowanie na granicy możliwości dziecka poprawia organizację pracy układu nerwowego, wyzwala więcej reakcji adaptacyjnych i wpływa na procesy uczenia się. Zadaniem terapeuty jest stała obserwacja pracy dziecka, co umożliwia właściwy dobór kolejnych aktywności oraz pomocy terapeutycznych.  Integracja sensoryczna stanowi jedną z ważniejszych metod stosowanych w pracy z dziećmi z problemami w rozwoju. Najczęściej kierowana jest do dzieci z trudnościami w uczeniu się, ale cieszy się również powodzeniem w przypadku dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, ruchową, autyzmem i innymi zaburzeniami. Zalecana coraz częściej jako profilaktyka w stymulacji rozwoju dzieci prawidłowo rozwijających się, w celu przeciwdziałania ewentualnym trudnościom w uczeniu się. Warto zaznaczyć, że nie wyrasta się z problemów w zakresie integracji sensorycznej. Jeżeli nie będziemy pracowali nad nimi to będą rosły razem z dzieckiem. Dlatego tak ważna jest wczesna interwencja i normalizacja funkcjonowania podstawowych systemów pozwalających na prawidłową interpretację napływających informacji zmysłowych. Jeżeli zaobserwujesz u dziecka problemy z obszaru integracji sensorycznej jak najszybciej skorzystaj z profesjonalnej pomocy. Starsze dziecko utrwala niewłaściwe wzorce reagowania na bodźce i jest narażone na wtórne (do zaburzeń integracji sensorycznej) problemy emocjonalne oraz behawioralne. Terapia integracji sensorycznej może być prowadzona wyłącznie przez certyfikowanego terapeutę, a jej podstawą jest diagnoza.